Frakt, leverans & ångerrätt

Frakt och leveranser

  • Frakt och leverans ingår inte i priset som visas på e-shoppen.
  • Produkten måste då hämtas på Västra Rönneholmsvägen 42 i Malmö.
  • Kontakta GRETRO, maila info@gretro.se för att komma överens om dag och tid för hämtning. Eller om du själv kan hitta ett lämpligt fraktbolag, kontaktar du oss.

Beställning av frakt före köp

  • Om du köper en produkt som du vill ha levererad kan du kontakta GRETRO för bästa frakt innan du handlar.
    Maila info@gretro.se
    Uppge namn och adress, mail och telefonnummer för att vi ska kunna beräkna frakten!
  • GRETRO återkommer med kostnadsförslag efter kontakt med vår fraktleverantör.
  • Om du godkänner fraktpriset paketeras produkten inom 3 dagar och tar något längre tid i samband med helger. Sedan tar leveransen 1-3 arbetsdagar. 
  • Dina varor levereras till ditt närmaste paketombud.
  • Stora produkter kan levereras hem till tröskeln med fraktleverantören, det beror på vad du kommit överens om med GRETRO och har betalt för.
  • Vissa stora och skrymmande eller ömtåliga produkter levererar vi inte med fraktbolag med tanke på att de lätt kan gå sönder.

Hemleverans

  • Vi levererar också inom närområdet inom Malmö. Kontakta oss för att få leveranspris.
  • Om du har frågor om leverans ring Pia Jansäter 0709837780 eller maila info@gretro.se

Outlöst paket

  • Om du inte hämtar ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 800 kr för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.
  • Om den faktiska kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 800 kr betalar du den faktiska kostnaden för dessa frakter. Vi skickar en faktura.

Skadat gods

  • Om varan skadas under transporten eller om emballaget är trasigt ska du genast fotografera skadan och anmäla detta till ombudet när du hämtar ut paketet eller det har kommit hem till dig.
  • Om du inte upptäcker det förrän du kommer hem, fotografera och meddela oss omgående via telefon till Pia Jansäter 0709837780 eller via mail info@gretro.se
  • GRETRO tar alltid foton på det vi paketerar och därför ber vi dig att ta foto på ditt paket om det är trasigt och/eller om varan är förstörd. Det underlättar när vi kräver pengar från leveransföretaget.
  • Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Policy ångrat köp

  • Enligt svensk lag har du två veckor ångerrätt, utan orsak.
  • Produkten som du vill lämna tillbaka ska vara i samma skick som du köpte den. Det krävs dock att du meddelar mig skriftligen om detta, antingen via mail eller telefon.
  • Returfrakt betalas av köparen.
  • Du kan även ångra ditt köp genom att få ett tillgodokvitto på det belopp som produkten kostar.
  • Du får pengarna i retur.
  • GRETRO tar ut en hanteringskostnad på 10% på produktens pris.

Policy vid reservering

  • Eftersom GRETRO bara har en produkt av varje slag kan du som kund inte reservera en produkt utan måste köpa den.
  • Om du som kund ångrar dig har du 14 dagar på dig att leverera tillbaka produkten i det skick du köpte den.
  • Du står själv för kostnaden av returleveransen.
  • Du får pengarna i retur.
  • Du kan även ångra ditt köp genom att få ett tillgodokvitto på det belopp som produkten kostar.
  • Utöver ovanstående får du betala en hanteringskostnad på 10% av produktens pris till GRETRO.

Användarvillkor

GRETRO har olika villkor för leverans, returer, ångerrätt mm där vi har beskrivit vad vi kan bidra med för att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

Eftersom GRETRO både säljer och renoverar begagnade varor kan du som kund inte förvänta dig att varan är i lika gott skick som en ny vara. Vi gör alltid vårt bästa för att sälja fräscha och renoverade varor och renovera det som du som kund vill ha utfört.

Det är viktigt att du undersöker varan före köp, eftersom den ”säljs i befintligt skick”, därför ger vi inga garantier och det kan vara svårt att reklamera, klaga på fel efter köpet.

Undantaget är Chalk Paint produkterna från Annie Sloan. Kontakta oss om du har något problem med dessa produkter, så hjälper vi dig gärna.

Pia Jansäter 0709837780 eller maila info@gretro.se

Priser
Alla priser anges i Svenska kronor. Moms ingår med 25% i våra färgprodukter och renoveringar samt kurser.

Priser begagnat
Alla priser anges i svenska kronor. Moms ingår med 0%. (Vid handel med begagnade varor tillämpas vinstmarginalbeskattning).